Statii și Aeroporturi
Oricine participă la sporturile aeriene, cum ar fi Gliding, Paragliding sau Ballooning, apreciază deja rolul echipamentelor de comunicații radio. Siguranța este de o importanță capitală în toate aceste sporturi. Utilizarea echipamentelor radio consolidează nivelul personal al securității (este întotdeauna bine să ai pe cineva la capatul celalalt în cazul în care ceva ar putea să meargă prost), dar mai mult ajută la planificarea zborurilor. Statia salvează vieți și cumpărarea echipamentului potrivit este o investiție utilă. Cu toate acestea, siguranța poate fi compromisă prin folosirea unui echipament incorect. Nu numai că utilizarea echipamentelor “neaprobate” poate conduce la interferențe cauzate altor utilizatori, dar și persoanele care o utilizează pot deveni vinovate de o infracțiune în conformitate cu Actul de Telegrafie fără fir din 1949, deoarece impune ordine in navigație aeriană.
Abia iau legatura cu turnul când sunt pe rampă. Ce e în neregulă cu statia mea?
Probabil că nu este nimic rău. Există alte avioane între tine și turn? Ce zici de clădiri? Statia AM este slaba atunci când este la sol și semnalele nu se propagă foarte bine. Când este în aer, este mult mai bine, mai ales când pilotul conectează statia la o antenă externă. O aeronavă metalică tinde să blocheze RF-ul de la antena atunci când se află în interiorul cabinei, dar când folosiți o antenă externă, dați RF-ului o cale clară către și de la stație și asigurați statiei un plan de masa bun prin utilizarea fuselajului avion.
Probleme de interfață între interfonul Sigtronics și statiile montate TSO/ETSO.
Instalațiile Sigtronics Intercom existente (SPA-, SDB-, SCI, Sport-), care utilizează atât transmisia pilotului, cât și cea a copilotului, pot avea o problemă de transmisie atunci când sunt montate TSO/ETSO cu o statie (cum ar fi Icom IC-A220T). Acest lucru ar putea afecta orice persoană care face upgrade la o statie compatibila TSO/ETSO de 8,33 kHz, pentru a se conforma noilor reglementări. Dacă utilizați un interfon existent Sigtronics, vă rugăm să consultați fișa tehnică emisă de Sigtronics pentru a corecta această problemă.
Bataia portabilei pare redusă când o folosesc în interiorul cabinei de pilotaj. De ce?
Cockpit-ul și structura avionului în sine acționează ca un ecran pentru unda radio atunci când statia funcționează cu antena portabilă inclusa. Se recomandă utilizarea unei antene externe, montate pe fuselaj.
Ce reprezintă VOR?
VOR (VHF Omni Directional Radio Range) reprezintă o acoperire radio direcțională omni in VHF. Este un sistem de radionavigație cu rază scurtă de acțiune pentru aeronave, permițând aeronavelor cu o unitate de recepție să își determine poziția și să rămână pe curs, primind semnale radio transmise de o rețea de balize radio fixe la sol.
Ce este IOTA?
IOTA este un program de competitie în care participanții “colectează” contacte cu insulele din întreaga lume. Aceste contacte conteaza pentru 18 certificate separate, clasificate în functie de dificultate, pentru chasers de insulă, precum și două premii prestigioase pentru realizări înalte. Premiile pot fi revendicate de orice radioamator autorizat care poate furniza dovezi suficiente ale unei comunicatii în ambele sensuri cu insulele. În IOTA, insulele lumii au fost grupate în aproximativ 1200 de grupuri cu un număr variat de insule calificate (sau contoare) în fiecare. Obiectivul este acela de a realiza contactul radio cu cel puțin un contor în cât mai multe dintre aceste grupuri. Pentru DXpeditioner, obiectivul este acela de a oferi astfel de contacte insulare. Premiul de bază este pentru lucrarea a 100 de grupuri IOTA. Programul IOTA produce, de asemenea, un calendar anual de onoare și alte tabele de performanță care sunt publicate pe site-ul IOTA și în directorul IOTA. Atât pentru chaserul insulei, cât și pentru activatorul insulei, IOTA este o distracție plăcută, adăugând multă plăcere în activitatea prin eter. IOTA are aproximativ 15.000-20.000 de adepți, ceea ce îl face unul dintre cele mai populare programe la radioamatori.
Ce este RTTY?
Radio TeleTYpe – RTTY, este o metodă de utilizare a tonurilor pentru a trimite mesaje digitale între statii în benzile de amatori HF (și alte servicii). Dupa ce a fost utilizat manual, acum, de obicei, implică utilizarea unui software de calculator de modulare/demodulare pentru a trimite/primi mesaje. Puteți trimite mesaje cu RTTY folosind mai multe metode de codificare, de ex. Baudot, Amtor, ASCII simplu, etc. Pentru a transmite aceste sunete, veți modula caracterele utilizând funcția AFSK (tastatură de schimbare a frecvenței audio) sau FSK (key shift shift).
Ce sunt distorsiunile de intermodulatii?
Acestea sunt distorsiunile audio create în interiorul statiei atunci când semnale puternice din diferite frecvențe sunt amestecate în etajul de receptie. Ca și la multipath, acest lucru apare și atunci când semnalele se reflecta pe obiectele din cale. Cu toate acestea, spre deosebire de multipath, distorsiunile de intermodulatii sunt create din semnale de la frecvențe diferite.
Ce este DSC?
DSC utilizează date digitale, mai degrabă decât voce, pentru a transfera informații între statii. Utilizarea acestui mecanism oferă câteva avantaje importante, inclusiv creșterea volumului și precizia datelor și abilitatea de a direcționa informațiile către anumiți destinatari (deci apel selectiv). Raza eficientă de comunicații la trimiterea semnalelor digitale este, de asemenea, îmbunătățită. DSC este în primul rând destinat să inițieze apeluri radio si radio-telex MF/HF de la navă la navă, de la navă la țărm și de la țărm la navă. Semnalele de primejdie DSC, care constau dintr-un mesaj de primejdie preformatat, sunt folosite pentru a iniția comunicatii de urgență cu navele și centrele de coordonare a salvării. Atunci când este implementat complet, DSC va elimina necesitatea ca persoanele de pe o punte de navă sau de pe uscat să monitorizeze continuu receptoarele radio pe canalele de voce radio, inclusiv Ch16 (156.8MHz) și 2182kHz. Monitorizarea pe 2182kHz la bordul navelor SOLAS echipate cu GMDSS sa încheiat la 1 februarie 1999. Monitorizarea Ch16 s-a încheiat la 1 februarie 2005.
Ce este un MMSI?
Numerele MMSI (Maritime Mobile Identity Service) sunt o serie de nouă cifre, care sunt folosite pentru a identifica în mod unic o stație radio sau un grup de statii radio. Atunci când trimiteți un mesaj DSC, MMSI este inclus în mod automat și puteți adresa mesaje către anumite nave sau grupuri folosind MMSI-urile lor. MMSI are un format standard (la fel ca un număr de telefon) și identifică tipul stației, țara de înregistrare și identitatea navei.
Ce este GMDSS?
GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System), Sistemul Global de Primejdie și Siguranță Maritimă, este o parte integrantă a SOLAS și este un sistem de comunicații bazat pe statii conceput pentru a sprijini implementarea planurilor de căutare și salvare (SAR). GMDSS prevede alertarea și localizarea automată a primejdiei în cazurile în care un operator de radio nu are timp să trimită un apel SOS și, pentru a prevenii, cere navelor să primească transmisii de informații privind siguranța maritimă care ar putea împiedica apariția unei primejdii. GMDSS este alcătuit din mai multe sisteme, dintre care unele sunt noi, dar multe dintre ele au funcționat de mai mulți ani. Sistemul va putea efectua în mod fiabil următoarele funcții: • alertarea (inclusiv determinarea poziției vasului aflat în primejdie); • Coordonare în căutarea și salvarea; localizare; • transmisii de informații privind siguranța maritimă; • comunicații generale; • comunicații de la punte la punte. Sistemul oferă, de asemenea, mijloace de rezervă pentru alertarea de primejdie și pentru sursele de energie de urgență.
Cum va afecta comunicatiile aparitia DSC?
Începând cu 1 februarie 1999, navele SOLAS nu mai sunt obligate să monitorizeze frecvența de alarmă MF de 2182kHz. Începând cu data de 1 februarie 2005, ei nu vor mai trebui să monitorizeze canalul de primejdie VHF Ch16. La aceeași dată, centrele de salvare vor înceta să mai monitorizeze Ch16. După aceea, singura modalitate de a comunica cu navele SOLAS este cu un radio echipat cu DSC.
Ce faceti dacă apăsați accidental butonul de primejdie DSC?
Butonul DSC de pe o statie ICOM este acoperita de un capac roșu flip-up. Acest capac trebuie mai întâi ridicat înainte ca butonul să poată fi apăsat (apasarea accidentală este dificilă). Butonul de stres trebuie să fie apăsat și menținut timp de cinci secunde înainte ca acesta să trimită un mesaj de primejdie DSC. În această perioadă de cinci secunde, statia va emite un bip tare de avertizare în fiecare secundă. Dacă butonul este eliberat înainte de cele cinci secunde, atunci radioul va reveni la normal și nu va fi trimis nici un mesaj de primejdie. Dacă dintr-un motiv oarecare trimiteți un mesaj de primejdie din greșeală, trebuie să apelați imediat paza de coastă și să îi informați. Dacă aveți copii, este foarte important să subliniați consecințele posibile ale jocului cu o unitate DSC.
Am o statie maritima VHF și încerc să contactez un alt operator VHF. Dar chiar si asa …
Majoritatea canalelor maritime pot fi utilizate pentru comunicatii directe de la navă la navă. Se numesc canale simplex. Unele canale maritime sunt duplex și pot fi utilizate numai pentru comunicațiile de la navă la țărm. Duplex înseamnă că frecvența de recepție și cea de transmisie diferă pentru un canal indicat.
Care sunt evaluările IP?
Ratingurile IP sunt măsurate între 0 și 8 pentru a defini nivelul protecției la apa pentru produse. Dacă produsul a fost testat în conformitate cu acest standard, acesta este, de obicei, enumerat pe prospectele noastre. Diferitele ratinguri IP sunt definite mai jos: IP 0 -Fără protecție; IP 1 -Protejat împotriva picăturilor de apă care se cad vertical (de exemplu, condensarea); IP 2 -Protejat de jet-uri directe de apă până la 15 ° față de verticală; IP 3 -Protejat împotriva jeturilor la 60 ° față de verticală; IP 4 -Protejat împotriva apei pulverizate din toate direcțiile (permisa o intrare limitată); IP 5 -Protejat împotriva jeturilor de presiune scăzută a apei din toate direcțiile (permisa o intrare limitată); IP 6 -Protejat împotriva jeturilor puternice de apă, de ex. pentru utilizarea pe punțile de nave (permisa o intrare limitată); IP 7 -Protejat împotriva efectelor de imersiune între 16cm și 1m; IP 8 -Protejat împotriva perioadelor lungi de imersiune sub presiune. Există, de asemenea, un rating IP pentru protecția împotriva obiectelor, cum ar fi praful: IP 0 -Fără protecție; IP 1 -Protejat împotriva obiectelor solide până la 50mm (de exemplu atingerea accidentală de către mâini); IP 2 -Protejat împotriva obiectelor solide până la 12mm (de ex. Degetele); IP 3 -Protecție împotriva obiectelor solide de peste 2,5 mm (scule și fire); IP 4 -Protejat împotriva obiectelor solide de peste 1mm (unelte, fire și cabluri mici); IP 5 -Protejat împotriva prafului – intrare limitată (fără depuneri dăunătoare); IP 6 -Total protejat împotriva prafului
Pentru ce sunt canalele maritime?
Unele canale maritime au funcții desemnate. Numerele importante sunt după cum urmează: Ch 16 este canalul Distress, Safety and Calling. Acesta este folosit pentru a apela un alt vas înainte de a trece la un canal diferit sau pentru transmisii de siguranță și primejdie. Înainte de a utiliza Ch16, ascultati pentru câteva momente pentru a verifica sa nu întrerupeți o transmisie importantă, cum ar fi o Mayday. Ch6, Ch8, Ch72 și Ch77 sunt numite canale de inter-vase. După efectuarea contactului inițial, toate transmisiile ulterioare ar trebui efectuate pe unul dintre aceste canale. Ch67 este canalul de siguranță pentru navele mici. Ch70 este canalul DSC. Numai pentru transmisia de apeluri digitale, Ch70 nu ar trebui să fie folosit niciodată pentru transmisii de voce. Celelalte canale numerotate sunt alocate pentru corespondența publică, operațiunile portuare și lucrul punte-punte.
Ce este Ships Wheel sau Wheelmark?
“Ships Wheel” sau “Wheelmark” așa cum este numită oficial, este o acreditare necesară pentru echipamentele plasate la bordul navelor pentru care certificatele de siguranță sunt eliberate de statele membre ale Uniunii Europene sau în numele acestora. Marcajul Wheelmark este acordat odată ce un produs a fost demonstrat că îndeplinește cerințele privind siguranța la mare, astfel cum se prevede în Directiva privind echipamentele marine. Țările din cadrul Uniunii Europene au unul sau mai multe “organisme notificate” desemnate care efectuează lucrările pentru a demonstra că echipamentele plasate la bordul navelor îndeplinesc cerințele privind siguranța la mare. Produsele pe care le aprobă pentru utilizare sunt obligate să utilizeze marcajul pe care trebuie să fie aplicat direct pe produs sau pe ambalaj.
Poate oricine să folosească un radio VHF?
Pentru a opera o statie VHF la bord, trebuie să dețineți un certificat de operator valabil sau să fiți monitorizat de cineva care are. Singura excepție este situația de primejdie. Toți membrii echipajului trebuie să știe cum să emita un apel de primejdie, fie prin DSC, fie prin voce. Am nevoie de alte documente? Pe lângă licența operatorului, nava trebuie să fie autorizată. Licența navei vine cu indicativul navei și numărul de identificare a serviciului mobil maritim (MMSI).
Ce este RAINWAT?
RAINWAT (Regional Arrangement Concerning the Radiotelephone Service on Inland Waterways) este “Aranjamentul regional privind serviciul de radiotelefonie pe căile navigabile interioare” care, prin Acordul de la Basel, a introdus Sistemul de identificare automată a transmițătorilor (ATIS) pentru navele care efectuează transmisii VHF în timp ce se afla pe căile navigabile interioare ale țărilor semnatare: Austria; Belgia; Bulgaria; Croaţia; Republica Cehă; Franţa; Germania; Ungaria; Luxemburg; Moldova; Olanda; Polonia; România; Slovacia; Elveţia; Serbia și Muntenegru
Vor funcționa funcțiile DSC dacă am statia programata cu ATIS?
DSC va funcționa și nu va fi afectat de faptul că este programat si ATIS. Vă recomandăm ca utilizarea DSC să nu fie permisă sau suportata pe căile navigabile interioare din întreaga Europă. De asemenea, scanarea sau dual/tri-watch nu este permisă și aceste caracteristici nu trebuie utilizate în modul ATIS.
Ce face ATIS?
Statia dvs., odată programata cu ATIS, va trimite un cod de date odata cu transmisiile dvs. radio, care vă identifică la diferitele autorități europene. Acest lucru este ușor de auzit ca un zgomot zgâriat la sfârșitul fiecărei transmisii, cunoscut sub numele de FFSK.
De ce mesajele de primejdie sunt obligatorii în DSC (Digital Selective Calling)?
Toate comunicatiie de primejdie, indiferent dacă sunt prin radio, DSC sau satelit, trebuie să fie efectuate în conformitate cu directivele GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System). GMDSS este o rețea de comunicatii interactivă concepută pentru a asigura siguranța navigației și pentru a se asigura că navele aflate în primejdie obțin ajutor fără întârziere. În conformitate cu aceste reglementări și reglementările ITU (Uniunea Internațională pentru Telecomunicații), cele trei nivele de urgență; primejdie, urgență și siguranță, mai bine cunoscute în termeni de radio VHF ca Mayday, Pan Pan și Securite, trebuie înțelese de toți operatorii de radio și, prin urmare, sunt standardizate pentru protecția tuturor.
Cine este afectat de ultimul regulament al IMO pentru ATEX pentru pompierii de la bordul navelor?
Cele mai recente modificări ale Regulamentului SOLAS II-2/10 adaugă o cerință minimă privind existența a două statii portabile ATEX pentru comunicatia pompierilor la bordul unei nave. Regulamentul nu specifică tipul navei. Toate navele cu echipe de pompieri la bord trebuie să-l respecte. Regulamentul II-2 / 10.10.4 se aplică tuturor navelor SOLAS noi construite din 1 iulie 2014 sau ulterior. Navele existente trebuie să respecte această cerință cel târziu la 1 iulie 2018.
Statiile și fermele
Necesitatea de a rămâne în contact permanent cu lucrătorii împrăștiați pe o zona mare, precum și cu biroul, este o cerință esențială pentru fiecare manager de fermă. Chiar și atunci când lucrăm ca parte a unei echipe mai mici, să spunem în timpul recoltei, nevoia de comunicatii simple și fiabile este clară. În timp ce există multe soluții disponibile, cum ar fi telefoanele celulare, numai comunicațiile radio pot oferi flexibilitate și eficiență de cost pentru a satisface cerințe multiple și variate. Există mai multe tipuri de sisteme radio potrivite fermelor și fiecare are avantaje specifice. Pentru a vă asigura că selectați ceea ce este potrivit, vă recomandăm întotdeauna să discutați cu un specialist din firma noastra. El va descoperii nevoile dvs. și poate folosii experiența și cunoștințele despre alte sisteme pentru a va oferii solutia personalizata dvs.. O varietate de statii portabile și fixe sunt disponibile pentru a vă satisface nevoile și bugetul specific. Beneficiile selectării statiilor: acestea sunt extrem de fiabile, reducând la minim timpurile de cadere costisitoare; ele sunt dure și robuste pentru a continua să lucreze în cel mai dur mediu; ele sunt extrem de simplu de utilizat și sunt ideale chiar si pentru cei care nu au cunostinte tehnice; sunt extrem de rentabile.
Cum funcționează criptarea?
Criptarea modifică un semnal vocal folosind un algoritm de codare. O cheie de criptare controlează acest algoritm. Cheia de criptare este folosită de statii pentru a permite codarea și decodarea semnalului vocal pentru ambele statii implicate in dialog. Prin urmare, toate statiile care comunică trebuie să aibă chei de criptare potrivite sau criptarea nu va funcționa. Există mai multe metode diferite pentru criptarea semnalelor vocale: Inversiune simplă: Criptarea cu inversare, inversează frecvențele și volumul semnalului vocal. Inversiunea cu salt: Această metodă adaugă un grad mai mare de securitate decât simpla inversare. Folosind această metodă, frecvențele și ratele de frecvență se modifică neregulat. Acest lucru generează un semnal vocal care pare să “sara” peste un număr de frecvențe și rate de frecvențe diferite. Inversarea cu cod rulant: utilizează o metodă în care semnalul vocal este inversat într-o rată constantă de schimbare. Începe la o direcție de frecvență inversă ridicata și urcă pana la limita superioară. Apoi, inversează direcția și inversează frecvențele mai joase până când ajunge la limita inferioară.
Cum ar trebui să mă ocup de bateriile mele reîncărcabile?
Exploatarea incorectă a bateriilor reîncărcabile poate duce la o scădere treptată a performanțelor. Acest declin foarte frecvent trece neobservat de către utilizator și poate duce la defectarea bateriei la un punct critic, ducând la returnarea ei la furnizor ca fiind defectă. Efectul de memorie: Degradarea treptată a performanței este adesea atribuită “efectului de memorie”. Acesta este cauzat atunci când bateria este reîncărcată după ce echipamentul a fost folosit pentru o perioadă scurtă de timp. În aceste condiții, bateria își modifica memoria capacității sale. Imbunatatirile recente in tehnologia bateriilor au eliminat practic aceasta conditie. Schimbările în structura cristalină: Principala cauză a unei vieți reduse a bateriei se datorează schimbărilor în structura cristalină a nichelului și cadmiului, elementele componente ale celor mai multe celule reîncărcabile. În condiții normale de funcționare, unde bateria a fost descărcată complet și încărcată corect, structura cristalină rămâne fin divizată. Cu toate acestea, atunci când bateria este gestionată incorect, cresc dimensiunile cristalelor care reduc dramatic suprafața celulelor, ducând la o scădere a tensiunii celulare. Ulterior, datorită tensiunii joase pe celulă, nu mai poate fi livrată eficient capacitatea lor. Cum să îmbunătățiți performanța bateriei: Pentru a inversa scăderea treptată a performanței celulelor, este necesar să descărcați bateria la o valoare mai mică de 0,6 volți pe celulă. Acest lucru este cel mai bine de realizat prin utilizarea unui analizor de baterii, proiectat special pentru ciclul corect al bateriei. Pentru a depăși degradarea, bateriile cu nichel-cadmiu (Ni-Cd) și Ni-MH (Ni-MH) trebuie reciclate periodic pentru a menține cele mai bune performanțe. Acest proces este denumit uneori condiționat. Unii producători furnizează încărcătoare rapide care descarcă bateria înainte de încărcare. Deși acest lucru va împiedica degradarea cristalului, dezavantajul este că durata de viață a bateriei ar putea fi redusă. Acest lucru se datorează faptului că fiecare celulă are o durată de viață finită în numar de cicluri și aceasta reconditionare utilizează una dintre aceste “vieți”. Pentru a obține performanțe optime, bateriile cu nichel cadmiu care sunt utilizate în mod obișnuit ar trebui să fie condiționate o dată pe lună, în timp ce bateriile Nickel Metal Hydride necesită condiționare doar o dată la 3 luni.
Reîncărcarea bateriilor
Exista trei tipuri diferite de baterii: nichel Cadmiu (Ni-Cd); Nichel metal hidrid (NiMH); și litiu-ion (Li-ion). Fiecare baterie trebuie reîncărcată într-un anumit mod. In toate cazurile, dacă statia este atașata la baterie în timpul încărcării, statia trebuie oprita în timpul încărcării. Ni-Cd: Capacitatea medie a acestei baterii este mai mare decât cea alcalină. Încărcați până când indicatorul complet se aprinde, apoi mai lăsați-l încă două ore. Nu uitați să încărcați bateria când este aproape epuizată. Poate fi încărcata sau descărcata de mai multe ori și are mai multe “cicluri” decât Litiu-ion sau NiMH. Sfaturi importante: Nu lăsați acumulatorul în încărcător mai mult de două zile, deoarece afectează memoria, se deteriorează chimia baterieie. În schimb, o dată pe lună, descărcați complet bateria și apoi încărcați-o. Modurile de încărcare necorespunzătoare determină pierderea capacității bateriei de a stoca energie (memoria). NiMH: Această baterie funcționează la o capacitate de 30% mai mare decât cea a bateriei Ni-Cd. Încărcați utilizând aceeași procedură ca și Ni-Cd. Sfaturi importante: Spre deosebire de Ni-Cd, această baterie trebuie descărcată complet la fiecare trei luni. Costă puțin mai mult decât Ni-Cd-ul, dar are și o capacitate mai mare de memorie. Li-ion: această baterie funcționează la o capacitate foarte mare. Încărcați-o cât de des este necesar. Încărcările parțiale mici sunt în regulă. Sfaturi importante: Această baterie are cea mai stabilă memorie și este ușoară, ceea ce o face cea mai costisitoare dintre cele trei opțiuni. Este capabila de mai puține cicluri de încărcare/descărcare.
Cum sunt organizate benzile de frecventa?
Benzile VHF și UHF oferă avantaje diferite de propagare. Lățimea benzii operaționale a statiei este măsurată în MHz. VHF acoperă banda de frecvențe 136-174 și UHF acoperă 400-470 MHz. Canale radio (eficiența spectrului) au ecartul dintre canale: – de 25 kHz este tehnologia tradițională pe care se bazează multe statii; – de 12,5 kHz permite dublarea numărului de utilizatori în aceeași latime de frecvență și este cel mai utilizat acum. Aproape toate Icom-urile oferă o funcționare la 25 sau 12,5 kHz; – 6.25 kHz reprezintă viitorul ecartului dintre canale, permițând de patru ori mai mulți utilizatori. Aceasta implică tehnologia digitală, care permite semnale clare de date și voce.
Ce este ATEX?
Directiva a intrat în vigoare la 1 iulie 2003. Directiva acoperă echipamentele electrice și mecanice și sistemele de protecție care pot fi utilizate în atmosfere potențial explozive (gaze inflamabile, vapori sau pulberi). Termenul “echipament” este definit ca orice articol care conține sau constituie o sursă potențială de aprindere și care necesită luarea unor măsuri speciale în proiectarea și/sau instalarea acestuia pentru a împiedica sursa de aprindere să inițieze o explozie în atmosfera înconjurătoare.
Ce este Muncitor Singur?
Muncitor Singur este un sistem de siguranță încorporat în multe tipuri de sisteme radio portabile. Statia va detecta dacă un utilizator a efectuat o transmisie într-o perioadă prestabilită. Dacă nu a existat nici o activitate radio în această perioadă, statia va furniza o alarmă sonoră. Utilizatorul poate confirma alerta prin apăsarea unui buton de pe receptor care va reseta temporizatorul; dar dacă nu se obține nici o resetare, statia va trimite automat o alarmă la un dispecerat cu identitatea apelantului. Alarma Muncitor Singur este ideală pentru multe aplicații în care personalul trebuie să lucreze singur, ca de exemplu pentru personalul de securitate și pentru aplicații de sănătate și siguranță.
Cum se compară calitatea audio în modul digital IDAS cu cea din sistemul analog?
Calitatea audio a semnalului digital rămâne aceeași pe întreaga zona acoperita, fără deteriorări la extremele zonei de comunicare. Cea mai mare diferență pe care o veți observa este lipsa de zgomot în semnalul digital recepționat. În majoritatea cazurilor, cu cât este mai mare distanța dintre statii în modul analogic, cu atât zgomotul devine mai accentuat. În digital, sună la fel până când semnalul se întrerupe la limita intervalului de comunicații.
Poate statia IDAS să comunice cu statiile mele existente?
Statiile analogice actuale și sistemul de repetoare pot fi utilizate de statiile IDAS în modul analogic la fel ca orice alt radio analogic. IDAS și statiile numai analogice pot vorbi direct una cu cealalta sau printr-un repetor analogic. Caracteristicile sistemului IDAS nu vor fi disponibile pe statiile dvs. analogice actuale totuși, deoarece nu utilizează protocolul și semnalele NXDN™.
Cum se compară acoperirea într-un sistem de comunicatie digitală IDAS cu sistemul analogic?
În testele efectuate de Icom și alte terțe părți, se observă că IDAS în modul digital oferă o acoperire cu până la 20% mai mare decât cea analogă. Unele rapoarte au indicat o acoperire de peste 80 km, dar, ca și în cazul oricărui sistem de comunicații fără fir, înălțimea antenei, topografia și alți factori afectează întrega zona de acoperire.
Ce este IDAS?
IDAS (Icom Digital Advanced System) este versiunea Icom a noii tehnologii radio de generație următoare de bandă îngustă (NXDN™ or Next Generation Digital Narrowband, este o interfata noua “Common Air Interface” (CAI)). IDAS este echipamentul și tehnologia – platforma – care funcționează utilizând sistemul NXDN™. Icom a fost primul care a lansat statiile compatibile NXDN™, oferind Icom mai mult de zece ani de experiență pe piață cu NXDN™, asigurându-vă că produsul dvs. este testat temeinic. În plus, statiile IDAS au o compatibilitate excelentă înapoi cu o varietate diversă de tehnologii analogice actuale, făcând statia IDAS cea mai bună alegere atunci când alegeți un sistem radio de nouă generație. Echipamentele radio IDAS de la Icom pot fi utilizate cu echipamentul și sistemele dvs. analogic existente.
Care sunt avantajele utilizării unui PMR446 de banda libera pentru afacerea mea!
Consumatorii de uz casnic și întreprinderile recunosc avantajele pe care le pot aduce comunicatiile bune și că aceste statii oferă comunicații eficiente cu scop general, la un cost redus. Cel mai bun lucru al lui PMR446 este că poate fi folosit de oricine – fără licență! Aceste statii sunt un instrument ideal pentru tot felul de utilizatori, de exemplu în construcții, catering, managementul evenimentelor, paza din cartier, fabrici, ferme. O familie ar putea să le folosească în timp ce se plimba. Statiile PMR446 banda libera sunt simple. În general, există doar câteva butoane care le fac foarte ușor de utilizat. Nu este nevoie de o licență, de taxe de apel, de necesitatea de a trece un test și de un contract de licenta. Ele pot fi utilizate chiar și în multe țări ale UE; cu toate acestea, sugerăm să verificați dacă țările relevante au implementat legislația PMR446. Statiile PMR446 sunt mai puțin costisitoare decât statiile licențiate convenționale. Pot fi de la cele mai ieftine, care sunt potrivite pentru petrecerea timpului liber, până la cele mai scumpe unități ideale pentru aplicațiile profesionale de afaceri. Bateriile statiilor PMR446 pot varia de la modele de bază care utilizează celule AA până la modele de clasă comercială care utilizează acumulatori reîncărcabili Li-ion și încărcătoare care oferă un timp de funcționare mai lung. Pentru a vedea un exemplu de PMR446, verificați noul IC-F29SR. Statiile digitale PMR446 banda libera sunt, de asemenea, disponibile acum. Icom a fost primul producător care a lansat o statie digitală fără licență si anume IC-F4029SDR. Ea utilizează cea mai recentă tehnologie digitală de voce care aduce o calitate excelentă a vocii, performanță și acces la canale digitale PMR mai puțin aglomerate … toate fără licență.
Care sunt avantajele obținerii unei licențe pentru statii (PMR)?
Benzile radio mobile private, altele decât banda UHF PMR446 fără licență, sunt emise și gestionate de ANCOM. Pentru a utiliza echipamente radio licențiate și/sau pentru a transmite pe frecvențe radio licențiate, este necesară o licență emisă de la ANCOM, în caz contrar veți folosi statiile în mod ilegal. Având o licență de a utiliza aceste benzi, va oferă beneficii semnificative pentru sistemul dvs. radio. • Vă oferă posibilitatea de a cripta comunicațiile radio • Veți descoperi că nu veți avea interferențe de la alți utilizatori • Licența dvs. va va da putere sporită; o acoperire mai bună și o penetrare mai bună.
Există încă loc pentru statiile analogice?
Odată cu dezvoltarea statiilor digitale, clienții pot simți statiile analogice nu mai au niciun loc pe piață. Cu toate acestea, din cauza cantității de echipamente de comunicații care utilizează în continuare sistemul analogic, in realitate este foarte puțin probabil ca acest sistem să fie retras în viitorul apropiat. Dacă sunteți în căutare pentru viitor, Icom oferă o cale de upgrade cu gama sa IDAS de statii, care permite funcționarea în mod mixt analogic/digital, permițând clienților să migreze sistemele lor radio în propriul ritm.
Ce este Digital Private Mobile Radio (dPMR)?
Digital Private Mobile Radio (dPMR) este un standard care a fost dezvoltat de ETSI și definește statia digitala profesionista, personala și privata (PMR). PMR sa bucurat de mult succes în Europa de mulți ani și servește o comunitate largă de utilizatori. dPMR este un sistem FDMA (Frequency-Division Multiple Access) care oferă cele mai ieftine soluții digitale de voce și date pentru PMR. Până de curând, tehnologia PMR care folosea accesul multiplu in timp divizat (TDMA) a fost mai eficientă din punct de vedere al spectrului de canale, cum ar fi 25kHz. Standardul ETSI dPMR rezolvă problema lipsei de canale radio introducând statiile FDMA la ecart de 6,25 kHz cu o schemă de modulare 4FSK. Această tehnologie FDMA de bandă îngustă de 6,25 kHz, dezvoltată recent, folosită de dPMR, aduce o eficiență sporită a spectrului cu costuri reduse pentru infrastructură. Deși peisajul din piață pentru statii variază într-o anumită măsură în întreaga lume, piețele pot fi împărțite aproximativ în trei mari categorii. dPMR are capacitatea universală de a le sluji pe toate: – consumatori de uz larg (și industriali cu rază scurtă de acțiune) – Aplicații profesionale/critice de afaceri- Sisteme de siguranță publică/critice misiune. dPMR este un sistem scalabil care poate fi utilizat în mod nelicențiat (într-o bandă de la 446,1 până la 446,2 MHz), ca și în mod licențiat. Este dezvoltat pe “niveluri”: – Nivelul 1 este “PMR446 digital” scutit de licență și este definit de specificația tehnică ETSI TS 102 490. – Nivelul 2 este pentru piața profesională licențiată, oferind mod peer-to-peer (Mod 1), modul repetor (Modul 2) și mod trunking (Mod 3). Nivelul 2 este definit de specificația tehnică ETSI TS 102 658.
Ce este PTT (Push to Talk – Apasa ca sa vorbesti)?
Toate statiile au un buton Push-To-Talk. Acesta este butonul, aflat de obicei pe partea laterală a statiei, care este ținut apasat pentru a baga statia in emisie și apoi este eliberat când utilizatorul a terminat de vorbit și dorește să asculte mesaje de la alte statii.
Ce fel de accesorii pot cumpăra pentru statia mea?
Icom au o gamă largă de accesorii, inclusiv căști, microfoane, huse, etc, pentru gama sa de produse. Făcând clic pe secțiunea Accesorii, veți găsi o gamă largă de accesorii Icom.
Care este viața obișnuită a unei baterii de statie?
În funcție de modelul dvs. de statie si utilizare, durata de viață obișnuită a unei baterii Ni-MH este de 8-12 ore de la încărcarea completă. Acumulatorii Li-Ion sunt încorporați într-o mulțime de statii Icom ca standard și durează până la 18 ore, în funcție de model și de utilizare.
Am observat că unele dintre statiile maritime și cele normale au o funcție VOX. Ce face VOX?
VOX înseamnă Voice Activated Transmit (Transmisie Activata de Voce) și este o caracteristică opțională a unora dintre modelele noastre. Aceasta oferă utilizatorului posibilitatea de a opera PTT doar vorbind în microfon, in loc sa apese și sa țina apăsat butonul PTT, atâta timp cât statia are setat un prag prestabilit.
Care este diferența dintre o statie mobila și o statie portabila?
Statiile portabile sunt utilizate în general pentru funcționarea portabilă și sunt ținute de catre persoane la centură sau într-un buzunar … ele sunt în mod obișnuit cunoscute ca “walkie-talkies”. Statia mobila este instalata în mod normal în mașini, camionete sau camioane și este folosiat de șoferi pentru a comunica cu un punct central de control, într-un birou.
Ce face funcția Man-Down la o statie?
Majoritatea statiilor Icom au opțiunea Man-down. Aceasta este un comutator înclinat în interiorul statiei care trimite automat un semnal de alarmă dacă statia este înclinata pe o parte pentru mai mult de o perioadă prestabilită. Statia emite, de obicei, semnale sonore pentru a avertiza utilizatorul că semnalul de alarmă va fi transmis în cazul în care statia nu este poziționata din nou vertical. Scopul funcției “man-down” este de a proteja muncitorii singuri, astfel că dacă cineva ar cădea, statia lor ar trimite un avertisment de avertizare către alți utilizatori sau către centrul de control, care apoi, poate trimite ajutor.
Care este raza unei statii in licenta libera PMR 446?
În condiții perfecte, cum ar fi linie directa fără obstrucții, ar putea fi posibilă realizarea a 2-3 kilometri. Cu toate acestea, pe o stradă aglomerată, este posibil să nu atingeți acoperirea de la un capăt la altul. Acoperirea în clădiri este extrem de greu de determinat. În unele clădiri, puteți obține o acoperire completă în 6 etaje, în cazul în care în altele nu puteți obține acoperire doar printr-un singur etaj. Factorii care determină acest lucru sunt: forma și dimensiunea clădirii, din ceea ce este construita și componentele acesteia. Dacă aveți întrebări legate de acoperire, vă recomandăm întotdeauna să cereti sfatul nostru.
Ce încărcătoare sunt disponibile pentru statia mea Icom?
Toate statiile noastre vin cu încărcătoare standard. Cu toate acestea, dacă sunteți în căutarea unui încărcător alternativ sau înlocuitor, atunci există trei tipuri diferite. În primul rând, există un încărcător simplu lent care ar încărca în mod normal bateria în 10-12 ore. Pentru un pic mai multi bani, exista incarcatoare rapide care incarca bateria radio in 2-3 ore. Dacă aveți mai multe statii radio, atunci există încărcătoare pentru șase unitati, cum ar fi Icom BC-121N, care poate încărca radiourile în 2-3 ore. Pentru cei care doresc să-și incarce statiile în mișcare, avem o gamă largă de incarcatoare de bricheta. Pentru mai multe detalii, vizitați secțiunea Accesorii de pe site-ul nostru.
Ce este cablul radiant?
Un cablu radiant este un cablu de antena special conceput în mod deliberat pentru a radia o cantitate controlată de semnal de-a lungul întregii sale lungimi și permite, de asemenea, semnalelor sa intre in el. Un cablul radiant efectiv acționează ca o antenă foarte lungă și este utilizat în mod obișnuit în puțuri și de-a lungul tunelurilor, de ex. subteran în cazul în care undele radio ar avea de obicei dificultăți de propagare.
Sfaturi importante privind siguranța bateriilor.
Siguranța angajaților dvs. este esențială, iar gestionarea bateriilor ar trebui să fie o parte importantă a modului în care vă ocupați de flota dvs. radio. De aceea este important să schimbați regulat bateriile pentru a vă asigura că bateriile vechi sau deteriorate nu produc accidente potențiale. Cea mai bună practică dictează că, dacă sunteți responsabil pentru o afacere cu statii, ar trebui să înlocuiți bateria cu una nouă după 5 ani, chiar dacă aceasta este încă încărcată. Materialul din interiorul bateriei se va deteriora după o perioadă de timp, chiar și cu utilizare puțină. În nici un caz nu trebuie să folosiți baterii dacă acestea sunt deteriorate sau prezintă fisuri.
Care sunt principalii factori care influențează clienții în alegerea statiei analogica?
Există motive serioase pentru care clienții încă mai doresc statii analogice. De asemenea, constatăm că multe companii doresc doar o soluție fără probleme, simpla și directa. Există, de asemenea, unii clienți care nu au nevoie de fapt de tehnologia de eliminare a zgomotului pe care digitalul o va oferi. Audio analog poate depăși de fapt o statie digitala cu două căi în anumite circumstanțe. Cu un semnal slab o statie digitala va atinge un prag RSSI și nu va receptiona transmisia. Cu toate acestea un radio analogic va lucra cu zgomot. Un alt lucru care este uitat este că statiile analogice pot fi la fel de sofisticate ca și alternativele lor digitale. Majoritatea radiourilor analogice au aceleași funcționalități, cum ar fi Man down, criptare și lucrător singur etc. Unii clienți mai au nevoie, de asemenea, de o statie analogica, deoarece latența unei statii digitala ar putea cauza probleme în anumite industrii.
Ce aplicații/tip de afaceri/medii sunt potrivite pentru utilizarea statiei analogica?
Există unii clienți care doresc un sistem digital de mare capacitate, multi-site, Tier III de la Icom, cu toate caracteristicile posibile, dar in celălalt capăt al spectrului există încă o mulțime de utilizatori care doresc doar un sistem push to talk și există încă unii producători care pot satisface această alternativă simplă și mai ieftină. Dacă operați pe o distanță mare, prin însăși natura sa, la statia analogica se va degrada semnalul de-a lungul distanței, dar totuși îl veți auzi. Statia digitala va taia receptia atunci când a atins limita distanței sale, ceea ce reprezintă o problemă foarte importantă dacă comenzile dvs. sunt critice. Evident, ascultarea cerințelor utilizatorilor finali și realizarea unui sondaj amănunțit, cu ambele tehnologii, va permite dealerului autorizat Icom să furnizeze o recomandare de produs cat mai eficienta pentru client. Dacă lucrați într-o zonă rurală și aveți o mulțime de câmpuri, copaci, păduri, CODAC-ul digital ar putea decide că taria semnalului nu este suficient de puternică, astfel încât comunicatia pur și simplu cade. Analogul poate fi zgâriat și zgomotos, dar sunetul va mai ajunge și veți putea comunica cu persoana de la celălalt capăt.
Pot să-mi las statia pornita în încărcător?
Nu lăsați statia pornita când încărcați bateria. Atunci când se utilizează o statie portabila cu încărcător, cum ar fi BC-152, încărcătorul nu va putea furniza suficient curent pentru a încărca bateria și pentru a alimenta simultan statia. Dacă statia este lăsată în încărcătorul rapid BC-160, după încărcarea bateriei, încărcătorul se va opri. Odată ce acest lucru a avut loc, bateria se va descarca incet. Încărcătorul nu se va reseta și va începe să încarce din nou cu excepția cazului în care statia este scoasa și reintrodusa în încărcător. Atunci când se încarcă cu încărcătorul BC-119N/121N, bateria se va încărca la curent ridicat (încărcare rapidă), iar atunci când bateria este complet încărcată, încărcătorul va fi in secvența de mentinere. În acest moment, dacă statia este lăsata pornita, bateria va începe să se descarce. Când tensiunea bateriei scade sub aproximativ 7,3 V, se va relua secvența de încărcare rapidă. Dacă statia este pornita și încărcătorul se află în secvența de mentinere, este posibil ca bateria să nu fie la capacitate maximă atunci când este scoasă din încărcător. Vă recomandăm ca bateriile, fie separate, fie atașate la o statie, să fie scoase din încărcător de îndată ce bateria ajunge la încărcare completă. Dacă o statie trebuie să fie pornita toată noaptea sau în timpul unei ture de lucru, asigurați-vă că aveți la dispoziție o baterie de rezervă complet încărcată. Păstrați o baterie în încărcător și inlocuiti bateria cu ce a de statie după o tura sau când ați plecat peste noapte.
Ce este împământarea?
Împământarea este importantă pentru a împiedica aparitia interferentelor electrice datorate functionarii vehiculului pe care este instalata statia sau datorate altor emitatoare. Statiile mobile pot fi conectate direct la bateria vehiculului pentru o împământare sigură. La statiile fixe se recomanda împământarea atat a antenei, cat si a prizei din care se alimenteaza sursa la care este conectata statia. Alimentarea statiei este protejată de siguranțe montate pe cablu pentru o funcționare sigură.
Ce înseamnă “5:5:90” la evaluarea unei baterii?
Acesta este un standard industrial folosit la evaluarea capacitatii bateriilor, care se numește ciclu de lucru 5, 5, 90. Aceasta înseamnă că o baterie nouă, complet încărcată, va dura în general XX ore dacă:
• Transmiteți 5% din timp
• Difuzorul dvs. este activ (receptionati) 5% din timp
• Statia dvs. este în așteptare (nu TX sau RX) 90% din timp
In cat timp pot avea statiile radio?
In principiu, livrarea se face din stoc, insa in functie de model si cantitate este posibil sa dureze cateva zile.
Pot avea o retea radio proprie in banda protejata? Pot beneficia de asistenta ca sa realizez acest lucru?
Da, este important sa ne definesti aplicatia pentru care ai nevoie de reteaua radio si te ajutam cu proiectarea si avizarea. Totodata trebuie retinut ca trebuie sa va autorizati la ANCOM o persoana care sa se ocupe de reteaua dvs.
Pot inchiria statii radio?
Da, poti inchiria statii radio, inclusiv repetor, de la noi. Trebuie numai sa ne informezi despre necesitatile tale.
Unde se potrivește MOTOTRBO în portofoliul de produse Motorola?
MOTOTRBO lărgește istoria Motorola in furnizarea de inovații in comunicatiile care utilizează tehnologia bazată pe standarde ridicate pentru a servi mai bine clienții noștri. Motorola a fost un lider în comunicațiile radio digitale de peste două decenii, printre care lansările ASTRO® 25 (compatibile cu standardul TIA Project 25) și Dimetra IP (conforme cu standardul ETSI TETRA), primele sisteme radio digitale din industrie misiuni critice pentru organizații mari de siguranță publică. Primul sistem P25 al companiei Motorola a fost lansat în 1996. În 2005, Motorola a lansat seria DTR de statii digitale pentru întreprinderile private pentru a răspunde nevoilor lor de comunicații care l-e sporesc productivitatea. In unele țări nu necesită licența de frecventa.
Includ aplicațiile avansate ale MOTOTRBO mesaje text?
Da. Aplicațiile avansate ale MOTOTRBO includ mesaje text rapide între unități și între unități si grupuri între statii, între statii și dispecerate, între statii și dispozitive adresabile IP, precum și la clienți PC de la distanță atașați la statii. Atunci când sunt utilizate singure, unitățile portabile și mobile MOTOTRBO oferă, de asemenea, suport pentru capabilități integrate pentru mesaje text și mesaje text între utilizatorii de statii și grupurile de discuții. Aplicația software MOTOTRBO adaugă o aplicație software client/server bazată pe PC pentru mesagerie orientată dinspre dispecerat către sistem, care extinde capabilitățile mesageriei pentru a include comunicațiile între statii și PC-urile dispecer. În plus, PC-ul dispeceratului poate acționa ca o poartă de acces la e-mail, permițând transmiterea de mesaje între dispozitivele adresabile prin e-mail și statii.
Poate MOTOTRBO să găzduiască aplicații avansate?
Da. Luați, de exemplu, serviciile de localizare MOTOTRBO. Urmărirea locației GPS MOTOTRBO oferă posibilitatea de a urmări persoane și bunuri, cum ar fi vehiculele. Această abordare avansată utilizează un client GPS și un receptor integrat în ambele statii, portabile și mobile, plus software-ul pentru computer MOTOTRBO Location Services. Unitățile portabile și mobile echipate cu GPS pot fi configurate să transmită coordonatele lor geografice la intervale pre-programate, la cerere și în caz de urgență. Software-ul MOTOTRBO Location Services furnizează dispecerilor afișarea în timp real a activității flotei pe o hartă cu rezoluție înaltă, colorată.
Care este durata de viata a unui sistem MOTOTRBO?
Datorită funcționalității și designului platformei, anticipăm că MOTOTRBO va satisface durata medie de viață pentru sistemele radio existente de organizatie/întreprindere existente, care este de aproximativ cinci până la șapte ani.
Ce se înțelege prin capacitatea crescută și eficiența spectrală a MOTOTRBO?
MOTOTRBO oferă o eficiență îmbunătățită a spectrului în comparație cu staiile analogice și ofertele digitale alternative, prin dublarea canalelor, prin suportarea mai multor utilizatori și prin permiterea transmiterii mai multor informații pe frecvențele existente. Eficiența spectrului de frecvențe MOTOTRBO dublează numărul de utilizatori pe care organizațiile/întreprinderile mari ii pot avea pe un singur canal de 12,5 kHz licențiat. Soluțiile digitale bazate pe tehnologia TDMA (Time-Division Multiple Access) permit două canale virtuale într-un singur canal de repetoare autorizat de 12,5 kHz. Aceasta oferă de două ori capacitatea de apelare pentru prețul unei licențe și permite transmiterea mai multor informații pe frecvențele existente. Și pentru că există doar un “canal real”, un al doilea apel nu necesită un al doilea repetor.
Ce tipuri de organizații/firme ar fi cel mai bine deservite de MOTOTRBO?
Administrația publică (guvern), lucrările publice, instalațiile de producție, companiile de transport, campusurile mici cum ar fi stațiunile de vacanta și școlile, șantierele de construcții și companiile de energie/utilități, precum și organizațiile mici de siguranță publică municipala.
Sosirea lui MOTOTRBO inseamna sfarsitul dezvoltarii sistemelor si a produselor analogice de la Motorola?
Nu. Motorola oferă un portofoliu extins de soluții de comunicații pentru o varietate de segmente de clienți. Ne angajăm să furnizăm tehnologia potrivită pentru a răspunde nevoilor și utilizărilor specifice ale clienților noștri. Motorola va oferi soluții analogice atâta timp cât există segmente de afaceri care beneficiază de acestea și atâta timp cât cerințele de piață și reglementarile permit acest lucru.
Cât de mult și ce tip de cercetare industriala au fost puse în dezvoltarea acestui sistem?
Motorola a petrecut o perioadă semnificativă de timp dezvoltând MOTOTRBO, colaborând cu clienții, canalele de distribuție și diferite companii/organizații pentru a cerceta cerințele de comunicații respective. Cercetarea a arătat că diferitele organizații/întreprinderi doresc sau necesită eficiență spectrală, caracteristici de bază mai bune și îmbunătățite, aplicații integrate pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și o cale de migrare confortabilă de la analog la digital.
Este MOTOTRBO compatibil cu tehnologia/sistemele P25?
Protocolul P25 (standardul TIA Project 25) a fost adoptat pentru utilizarea sectorului de siguranță publică și utilizează în prezent tehnologia FDMA de 12,5 KHz. MOTOTRBO suporta standardul ETSI Digital Mobile Radio (DMR) pentru clienții mari organizație/întreprindere de statii și utilizează tehnologia TDMA de 12,5 KHz (6.25 echivalent-6.25e).
Motorola nu oferă sisteme bazate pe FDMA pe lângă cele TDMA?
Motorola oferă sisteme radio bazate pe standarde FDMA pentru rețele de comunicații publice de mari dimensiuni și care necesită canale dedicate.
De ce TDMA și cum diferă TDMA de FDMA?
Accesul multiplu cu divizarea frecvențelor (FDMA) împarte frecvența canalului în două sub-canale mai mici, care pot efectua apeluri separate unul lângă altul. Prin comparație, TDMA (Time-Division Multiple Access) păstrează lățimea totală a canalului, dar o împarte în sloturi de timp alternante care pot purta fiecare un apel individual. Motorola susține că sistemele bazate pe TDMA cu 12 sloturi de 12,5 kHz, care asigură o echivalență de 6,25 kHz, sunt alegerea cea mai bună pentru majoritatea utilizatorilor de statii organizații/întreprinderi mari.
Standardele wireless bazate pe tehnologia TDMA sunt deja utilizate pe scară largă în întreaga lume, iar cerințele viitoare pentru o eficiență spectrală și mai mare se așteaptă să se bazeze pe TDMA.
Tehnologia TDMA pentru utilizatorii de statii de bandă îngustă de 12,5 KHz (6.25 echivalent-6.25e) oferă avantaje ale flexibilității caracteristicilor, costurilor mai mici ale echipamentelor, duratei mai lungi a bateriei, a disponibilității în viitor și a capacității dovedite de a spori eficiența spectrală fără riscul unor congesti sau interferențe crescute.
Pe ce standard se bazează MOTOTRBO?
MOTOTRBO este conceput pentru standardul european de standardizare în telecomunicații (ETSI) Digital Mobile Radio (DMR) Tier 2 pentru organizațiile/întreprinderile de dimensiuni mari. Acesta oferă o platformă deschisă care permite acceptarea pe piață și interoperabilitatea intre vânzătorii de voce și date IP și asigură prețuri competitive, protejând în același timp investițiile clienților.
Sa spus că prețul MOTOTRBO este “comparabil” cu soluțiile analogice similare. Ce inseamna asta?
Motorola a făcut o investiție în platforma tehnologică MOTOTRBO pentru a aduce aplicații integrate și funcționalitati avansate pe piața organizațiilor/întreprinderilor mari. MOTOTRBO a fost dezvoltat pentru a fi oferit la un preț competitiv în comparație cu soluțiile radio analogice existente. În consecință, considerăm că MOTOTRBO oferă o astfel de funcționalitate sporită și o eficiență operațională pe care utilizatorii finali o vor dori ca să migreze mai repede la platformele digitale.
Tehnologia radio analogică este o tehnologie eficientă, dovedită. De ce sa treci la digital?
Oferind avantaje cum ar fi un cost total de proprietate mai mic, o acoperire și caracteristici personalizabile și o implementare simplă și fiabilă face ca statiile analogice să fie alegerea clară pentru marea majoritate a organizațiilor/întreprinderilor mari cu forță de muncă foarte mobilă. Cu toate acestea, această tehnologie a atins limitele vieții sale inovatoare. Statia analogică are o durată limitată de viață a bateriei, o calitate a vocii degradată aproape de limita de acoperire și lipsesc aplicațiile de date integrate. În plus, deoarece utilizatorii de statii analogice ating capacitatea spectrului de frecvențe licențiate, se produce o aglomerare a interferenței. Acești utilizatori pot justifica cu ușurință migrarea către tehnologia digitală a MOTOTRBO deoarece au nevoie de comunicații clare, neîntrerupte și fiabile. Un apel pierdut, o eroare de utilizator, un mesaj deteriorat sau o baterie moarta poate însemna scăderea productivității, pierderea timpului și a banilor, clienți nesatisfăcuți, întreruperi de la serviciile esențiale sau pierderea afacerii.
Ce face MOTOTRBO?
MOTOTRBO combină funcționalitatea excepțională a statiei cu tehnologia digitală pentru a oferi o capacitate și o eficiență spectrală sporită, aplicații integrate de date și comunicații de voce îmbunătățite. În eforturile permanente de îmbunătățire a productivității forței de muncă și a eficacității operaționale, organizațiile trebuie să comunice și să furnizeze informații angajaților oriunde 24 de ore din 24 cu ușurință și cu costuri reduse. Acest lucru este important în special pentru organizațiile sau întreprinderile ale căror lucrători sunt mobili în jurul unei zone geografice pentru a-și îndeplini funcțiile.
Este MOTOTRBO o serie de statii sau pur și simplu un singur model?
MOTOTRBO oferă un sistem dual complet (analogic și digital), care include repetoare, statii mobile și portabile, aplicații de date și accesorii, facându-l accesibil organizațiilor/întreprinderilor mari si permitandu-le să personalizeze o soluție MOTOTRBO pentru asi satisface nevoile specifice și a migra la digital in propriul ritm.
Ce este MOTOTRBO?
MOTOTRBO este primul sistem radio digital de la Motorola proiectat special pentru a răspunde cerințelor organizațiilor/industriilor din afara sectorului de securitate din sectorul public care necesită o soluție personalizabilă de comunicare critică pentru afaceri utilizând un spectru de frecvențe licențiat. MOTOTRBO este un sistem radio complet care include statii portabile și mobile, un repetor, accesorii, precum și aplicații puternice de date, cum ar fi serviciile de mesagerie text și serviciile de localizare.
Ce este un cod de eliminare a interferențelor?
Codurile de eliminare a interferențelor împiedică auzirea altor persoane aflate în apropiere care operează pe același canal. Acest lucru promovează eficiența grupului de lucru deoarece comunicatia grupulului dvs. nu este întrerupta de acești alți utilizatori. Statiile radio sunt setate pe aceeași frecvență și același cod pentru ca sa comunice între ele. Sunt disponibile 154 de astfel de coduri.
Ce este un repetor?
Pentru aplicații la care este necesar acoperirea a mai mult de 27.870 de metri patrați este necesara folosirea un repetor radio. Un repetor este un sistem care este instalat pentru a amplifica semnalul radio. Există adesea o taxă lunară pe statie radio pentru a utiliza un repetor. Statiile radio care utilizeaza benzile de lucru libere de 446 MHz sau 27 Mhz nu pot lucra in sistem de lucru cu repetor.
Ce sunt “interferențele pe canal”?
Acest lucru se întâmplă atunci când mai multe echipamente încearcă să transmita pe aceeași frecvență. Veți auzi o pauză sau intreruperi în timpul comunicatiilor. Unii confundă acest fenomen cu o distanță scurtă de acoperire. Apăsați butonul “Monitor” și ascultați. Dacă auziți pe altcineva, atunci aceștia comunica și ei tot pe frecvența dvs. Vă sugerăm să schimbați frecvența. Monitorizarea frecvenței poate ajuta la alegerea unei frecvențe de utilizat. Interferențele pe canal apar adesea în zonele aglomerate din punct de vedere radio.
Explică de ce “Raza de acoperire poate diferii foarte mult in functie de teren și de condițiile”?
Două statii pot sau nu să comunice una cu cealaltă dacă vreuna este plasata prost sau dacă au obstacolele între ele. Conditiile optime de comunicatie sunt indeplinite atunci cand ambele statii sunt la cel puțin 1.5 metrii deasupra solului, antenele sunt orientate în sus, nu există obstrucții intre ele, iar statiile sunt îndreptate una spre cealalalta. Următoarele sunt exemple care pot scurta raza de acoperire: 1) Statia se afla intr-un vehicul. 2) Statia se afla lângă corp sau în buzunar. 3) Exista copaci/frunziș de jur imprejurul statiilor. 4) Plasarea statiilor în sau în jurul clădirilor. 5) Emisie din pozitie sezand sau ghemuit.
De câte canale am nevoie?
Este tipic 1 canal pe grup de lucru. Utilizați statiile cu canale multiple atunci când comunicați cu alte grupuri de lucru. Exemplu de grupuri de lucru: manageri, transport, producție, întreținere, contractori, securitate, alte departamente etc.
Cât de multă putere am nevoie?
Puterea este un factor major în realizarea razei de acoperire a unei anumite structuri, precum și furnizarea unui semnal clar și ușor de înțeles. Acoperirea se îmbunătățește odată cu creșterea puterii.
Care banda este mai buna – VHF sau UHF?
Depinde de teren. Semnalul UHF este atenuat sau absorbit de frunziș, teren accidentat și arbori. VHF se comporta mai bine în aer liber. In schimb, VHF are dificultăți în penetrarea oțelului și a betonului. UHF se comporta mai bine în și în jurul clădirilor. Dacă utilizați statiile în ambele medii, de preferat este utilizarea UHF.
Câte statii pot fi utilizate împreună?
Nu exista o limita. Dar, dupa ce depasim un anumit numar de statii utilizate, frecventa devine aglomerata si se creeaza cozii pentru a comunica. Se alege o infrastructura adaptata numarului preconizat de statii care o vor utiliza.
Lucreaza modelele actuale ale de Motorola cu modelele mai vechi și cu alte mărci?
Da, atâta timp cât se potrivesc frecvențele și codurile. Statiile analogice vorbesc cu statiile analogice – nu cu cele digitale.
Care statie este cea mai buna pentru aplicația mea?
Mediul în care utilizați statiile va determina ce banda este mai buna (VHF sau UHF). Cât de mare se doreste acoperirea, va determina puterea. Numărul grupurilor de lucru pe care le aveți, va determina câte canale.
Este ușor de programat statiile?
Echipamentele radio se programeaza cu soft-uri si kit-uri specializate. Programarea unei statii inseamna setarea frecventei de lucru, a codurilor de grup, a puterii ei, etc.
Ce înseamnă standardul Mil Spec 810?
810 este o serie de teste din Manualul specificațiilor militare. C, D, E și F sunt condiții speciale de testare în secțiunea 810. Aceste teste constau în rezistenta la șoc, ploaie, temperatură, nisip și praf, temperaturi extreme, umiditate și ceață sarata.
Se pot repara statiile dacă este necesar?
Da. In centrul nostru service din Bucuresti, str. Corbeni nr. 10, Sector 2, tel. +40212527681.
Care este garanția pentru produsele noastre?
Pentru majoritatea statiilor garantia este de 24 de luni (de la data cumpărării).