Statii și Aeroporturi

Oricine participă la sporturile aeriene, cum ar fi Gliding, Paragliding sau Ballooning, apreciază deja rolul echipamentelor de comunicații radio. Siguranța este de o importanță capitală în toate aceste sporturi. Utilizarea echipamentelor radio consolidează nivelul personal al securității (este întotdeauna bine să ai pe cineva la capatul celalalt în cazul în care ceva ar putea să meargă prost), dar mai mult ajută la planificarea zborurilor. Statia salvează vieți și cumpărarea echipamentului potrivit este o investiție utilă. Cu toate acestea, siguranța poate fi compromisă prin folosirea unui echipament incorect. Nu numai că utilizarea echipamentelor “neaprobate” poate conduce la interferențe cauzate altor utilizatori, dar și persoanele care o utilizează pot deveni vinovate de o infracțiune în conformitate cu Actul de Telegrafie fără fir din 1949, deoarece impune ordine in navigație aeriană.

Abia iau legatura cu turnul când sunt pe rampă. Ce e în neregulă cu statia mea?

Probabil că nu este nimic rău. Există alte avioane între tine și turn? Ce zici de clădiri? Statia AM este slaba atunci când este la sol și semnalele nu se propagă foarte bine. Când este în aer, este mult mai bine, mai ales când pilotul conectează statia la o antenă externă. O aeronavă metalică tinde să blocheze RF-ul de la antena atunci când se află în interiorul cabinei, dar când folosiți o antenă externă, dați RF-ului o cale clară către și de la stație și asigurați statiei un plan de masa bun prin utilizarea fuselajului avion.

Probleme de interfață între interfonul Sigtronics și statiile montate TSO/ETSO.

Instalațiile Sigtronics Intercom existente (SPA-, SDB-, SCI, Sport-), care utilizează atât transmisia pilotului, cât și cea a copilotului, pot avea o problemă de transmisie atunci când sunt montate TSO/ETSO cu o statie (cum ar fi Icom IC-A220T). Acest lucru ar putea afecta orice persoană care face upgrade la o statie compatibila TSO/ETSO de 8,33 kHz, pentru a se conforma noilor reglementări. Dacă utilizați un interfon existent Sigtronics, vă rugăm să consultați fișa tehnică emisă de Sigtronics pentru a corecta această problemă.

Ce reprezintă VOR?

VOR (VHF Omni Directional Radio Range) reprezintă o acoperire radio direcțională omni in VHF. Este un sistem de radionavigație cu rază scurtă de acțiune pentru aeronave, permițând aeronavelor cu o unitate de recepție să își determine poziția și să rămână pe curs, primind semnale radio transmise de o rețea de balize radio fixe la sol.

Ce este IOTA?

IOTA este un program de competitie în care participanții “colectează” contacte cu insulele din întreaga lume. Aceste contacte conteaza pentru 18 certificate separate, clasificate în functie de dificultate, pentru chasers de insulă, precum și două premii prestigioase pentru realizări înalte. Premiile pot fi revendicate de orice radioamator autorizat care poate furniza dovezi suficiente ale unei comunicatii în ambele sensuri cu insulele. În IOTA, insulele lumii au fost grupate în aproximativ 1200 de grupuri cu un număr variat de insule calificate (sau contoare) în fiecare. Obiectivul este acela de a realiza contactul radio cu cel puțin un contor în cât mai multe dintre aceste grupuri. Pentru DXpeditioner, obiectivul este acela de a oferi astfel de contacte insulare. Premiul de bază este pentru lucrarea a 100 de grupuri IOTA. Programul IOTA produce, de asemenea, un calendar anual de onoare și alte tabele de performanță care sunt publicate pe site-ul IOTA și în directorul IOTA. Atât pentru chaserul insulei, cât și pentru activatorul insulei, IOTA este o distracție plăcută, adăugând multă plăcere în activitatea prin eter. IOTA are aproximativ 15.000-20.000 de adepți, ceea ce îl face unul dintre cele mai populare programe la radioamatori.

Ce este RTTY?

Radio TeleTYpe – RTTY, este o metodă de utilizare a tonurilor pentru a trimite mesaje digitale între statii în benzile de amatori HF (și alte servicii). Dupa ce a fost utilizat manual, acum, de obicei, implică utilizarea unui software de calculator de modulare/demodulare pentru a trimite/primi mesaje. Puteți trimite mesaje cu RTTY folosind mai multe metode de codificare, de ex. Baudot, Amtor, ASCII simplu, etc. Pentru a transmite aceste sunete, veți modula caracterele utilizând funcția AFSK (tastatură de schimbare a frecvenței audio) sau FSK (key shift shift).

Ce sunt distorsiunile de intermodulatii?

Acestea sunt distorsiunile audio create în interiorul statiei atunci când semnale puternice din diferite frecvențe sunt amestecate în etajul de receptie. Ca și la multipath, acest lucru apare și atunci când semnalele se reflecta pe obiectele din cale. Cu toate acestea, spre deosebire de multipath, distorsiunile de intermodulatii sunt create din semnale de la frecvențe diferite.

Ce este DSC?

DSC utilizează date digitale, mai degrabă decât voce, pentru a transfera informații între statii. Utilizarea acestui mecanism oferă câteva avantaje importante, inclusiv creșterea volumului și precizia datelor și abilitatea de a direcționa informațiile către anumiți destinatari (deci apel selectiv). Raza eficientă de comunicații la trimiterea semnalelor digitale este, de asemenea, îmbunătățită. DSC este în primul rând destinat să inițieze apeluri radio si radio-telex MF/HF de la navă la navă, de la navă la țărm și de la țărm la navă. Semnalele de primejdie DSC, care constau dintr-un mesaj de primejdie preformatat, sunt folosite pentru a iniția comunicatii de urgență cu navele și centrele de coordonare a salvării. Atunci când este implementat complet, DSC va elimina necesitatea ca persoanele de pe o punte de navă sau de pe uscat să monitorizeze continuu receptoarele radio pe canalele de voce radio, inclusiv Ch16 (156.8MHz) și 2182kHz. Monitorizarea pe 2182kHz la bordul navelor SOLAS echipate cu GMDSS sa încheiat la 1 februarie 1999. Monitorizarea Ch16 s-a încheiat la 1 februarie 2005.

Ce este un MMSI?

Numerele MMSI (Maritime Mobile Identity Service) sunt o serie de nouă cifre, care sunt folosite pentru a identifica în mod unic o stație radio sau un grup de statii radio. Atunci când trimiteți un mesaj DSC, MMSI este inclus în mod automat și puteți adresa mesaje către anumite nave sau grupuri folosind MMSI-urile lor. MMSI are un format standard (la fel ca un număr de telefon) și identifică tipul stației, țara de înregistrare și identitatea navei.

Scrie-ne pe WhatsApp
1
Buna ziua!
Nu ne ocupam de colete. Daca doriti sisteme sau echipamente pentru telecomunicatii, va rugam comunicati-ne cu ce va putem fi de folos?